بهترین روش یادگیری قواعد

بهترین روش یادگیری قواعد زبان انگلیسی

بهترین روش یادگیری قواعد را در حقیقت باید در شیوه یادگیری خودتان جستجو کنید. برای برخی افراد بهترین روش یادگیری قواعد نوشتن زیاد است. و برای برخی دیگر گوش دادن به صوت های مرتبط و شنیدن مرتب قواعد از زبان دیگران بهترین روش یادگیری است.

گاهی افراد با وجود گذراندن وقت زیادی در زمینه یادگیری زبان مورد نظرشان هنوز درک دقیقی از گرامر آن زبان ندارند. اگر در صحبت کردن مشکل چندانی ندارید ولی هنگام نوشتار به مشکل برمیخورید با ما همراه باشید.

در ادامه در زبان ملل به عنوان بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در کرج برایتان هشت قدم کاربردی را برایتان آورده ایم. میتوانید از این نکات برای یادگیری بهتر قواعد در هر زبانی استفاده کنید:

  • دایره لغات خود را بیشتر کنید
  • صحبت کنید
  • نگاه کنید و زبان یاد بگیرید
  • برای یادگرفتن زبان انتقاد پذیر باشید
  • Part of Speech را یاد بگیرید
  • الگو ها را پید کنید
  • به اشکال مختلف فعل ها در زبان توجه کنید
  • بنویسید

دایره لغات خود را بیشتر کنید

چگونه قواعد انگلیسی یاد بگیرم؟ جواب سوال شما در افزایش دانش کلماتتان است. دایره لغات خود را بیشتر کنید. پیش از فکر کردن به یادگیری قواعد ، به فکر کلمات باشید. از دیکشنری (فرهنگ لغت ) استفاده کنید. سعی کنید کلمات بیشتری یاد بگیرید. آنقدر دایره لغات خود را افزایش دهید که حداقل نصف کلماتی که در اخبار ، فیلم ها ، آهنگ و سخنرانی ها میشنوید را متوجه شوید. به این طریق راحت تر هم صحبت کنید.

صحبت کنید

از هر فرصتی برای صحبت کردن استفاده کنید. یادگرفتن هر زبانی بدون صحبت کردن بسیار دشوار است. با دوستان ، آشنایان و هرکسی که زبان مورد نظرتان را بلد است صحبت کنید. برای افزایش مهارت صحبت کردن مقاله ما را در این باره بخوانید. با گوش دادن به صحبت های طرف مقابل و استفاده صحیح او از کلمات و قواعد ، مغز شما ناخودآگاه به یادگیری ساختار صحیح میپردازد.

نگاه کنید و زبان یاد بگیرید

بهترین روش یادگیری قواعد زبان نگاه کردن فیلم و تلویزیون های زبان مورد علاقه تان است. با شنیدن جملات در فیلم ها درست مثل صحبت کردن مغز شما به یادگیری قواعد میپردازد.

مثلا اگر به یادگیری زبان انگلیسی علاقه دارید یکی از بهترین فیلم هایی که میتوانید برای یادگیری زبان ببینید ” The Big Bang Theory ” میباشد. در این فیلم یکی از شخصیت ها مدام از نحوه استفاده از کلمات انتقاد میکند. این انتقاد شما را متوجه اشتباهات خودتان نیز میکند. پس برای یادگرفتن زبان انتقاد پذیر باشید.

هرچند در بسیاری از فیلم ها از زبان محاوره استفاده میشود. زبان محاوره معمولا چندان به استفاده از قواعد صحیح پایبند نیست. اما دیدن فیلم های زبان اصلی همراه با زیرنویس انگلیسی برای یادگیری قواعد زبان بسیار کارآمد است.

برای یادگرفتن زبان انتقاد پذیر باشید

بسیاری از افراد از اشتباه کردن میترسند و همچنین از انتقاد بیزارند. اما برای یادگرفتن زبان باید انتقاد پذیر باشید. از زبان استفاده کنید و از دیگران بخواهید اشتباهات احتمالی شما را گوشزد کنند. پس از فهمیدن اشتباه خود آنرا یاد داشت کنید. دقت کنید که کجا و چرا اشتباه کرده اید. آیا آن قانون را نمیدانستید یا در جای اشتباهی از آن استفاده کرده اید. به اندازه کافی روی هر اشتباه وقت بگذارید تا دیگر آن را تکرار نکنید.

بهترین روش یادگیری قواعد

Part of Speech را یادبگیرید

Part Of speech چیست؟ Part of Speech در واقع مکان استفاده ی کلمات در جمله را مشخص میکنند. هنگام یادگیری قواعد باید بدانید کدام کلمه را کجا باید قرار دهید. Part of Speech کلمات عبارتند از:

  • اسم
  • فعل
  • صفت
  • قید
  • حرف اضافه
  • حرف ربط

برای یادگیری بهتر قواعد لازم است که جایگاه استفاده هر کلمه را بدانید. میتوانید فهرستی از کلمات هر دسته را مشخص کنید. از این طریق میتوانید راحت تر نحوه استفاده از هر کلمه را یادبگیرید. الگو ها را راحت تر پیدا میکنید و روند یادگیری شما سریعتر خواهد بود.

الگو ها را پیدا کنید

بعد از مشخص کردن Part of Speech هر کلمه الگو های ساختاری هر جمله برایتان به راحتی آشکار میشود. به این الگو ها دقت کنید و سعی کنید آنها را به خاطر بسپارید. در ساختن جملات خود از الگو ها استفاده کنید و نتیجه کارتان را مشاهده کنید. پس برای یادگیری قواعد زبان الگو ها را پید کنید.

بهترین روش یادگیری قواعد

 

به اشکال مختلف فعل ها در زبان توجه کنید

فعل ها در هر زبانی بسته به شرایط تغییر شکل میدهند. این تغییر ممکن است در زمان فعل ، معلوم یا مجهول بودن فعل ، شخص ، جمع یا مفرد بودن و در برخی زبان ها جنسیت ، حالت ، زاویه دید و سایر ویژگی های فعل باشند.

پس به اشکال مختلف فعل ها در زبان توجه کنید. با یادگرفتن فعل ها و شکل های مختلف آن ، دیدن یا شنیدن آن در فیلم ها و یا استفاده آن در مکالمه پیشرفت را در یادگیری زبان مشاهده کنید. میتوانید از نوشتن هم برای تمرین شکل های مختلف فعل ها نیز استفاده کنید. پس برای یادگیری قواعد بنویسید.

بنویسید

برای یادگیری زبان بنویسید. نوشتن از همه نظر یادگیری و مهارت شما را امتحان میکند. با نوشتن از قواعد و کلمات جدید به صورت همزمان استفاده میکنید. به علاوه نوشتار را راحت تر میتوان تصحیح کرد و اشتباهات را مشخص کنید. پس یکی دیگر از بهترین روش های یادگیری قواعد زبان نوشتن است.

راه های یادگیری زبان در خانه

برای مطالعه راه های یادگیری زبان در خانه میتوانید با مشاوران ما در زبان ملل تماس بگیرید. و یا مقاله یادگیری زبان در خانه را مطالعه کنید.

0 نظر

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه