مزایای یادگیری زبان

مزایای یادگیری زبان

در کل یادگرفتن زبان های غیر از زبان مادری علاوه بر تاثیرات مثبت روی موقعیت های شغلی و تحصیلی ، میتواند تاثیرات بسزایی بر تقویت عملکرد مغزی داشته باشد. یادگیری زبان همزمان بخش های مختلف مغز را درگیر میکند. این همزمانی فعالیت بخش های مختلف موجب پیشگیری و حتی درمان برخی عارضه های مغزی میشود. علاوه بر اهمیت یادگرفتن زبان ، روش و متد یادگیری زبان نیز بسیار حائز اهمیت است.

اهمیت روش یادگیری زبان

برخی افراد بر این باورند که با استفاده از روش های خانگی (Self Study ) مثل فیلم دیدن و خواندن کتاب های درسی مرتبط با زبان مورد نظر میتوانند به راحتی زبان را بیاموزند. این باور کاملا اشتباه است . چراکه پیش زمینه یادگیری زبان اگر از ابتدا به صورت صحیح و اصولی شروع نشود ، ممکن است تا پایان یادگیری مسیر اشتباهی طی شود. این امر اهمیت روش یادگیری زبان را نشان میدهد. بسیاری از افراد با این روش یه یادگیری زبان پرداخته اند. آنها خیال میکنند که بی نقص و مسلط به زبان هستند اما در حقیقت در موقعیت های حقیقی و درحضور خبرگان این عرصه اشتباهات آنها کاملا واضح میباشد. البته این بدان معنی نیست که تمرین هایی مثل فیلم دیدن و … اصلا موثر نیست. بلکه این تمرین ها در کنار آموزش صحیح بسیار موثر خواهند بود.

بهترن روش برای یادگرفتن زبان

در حقیقت بهترین روش برای یادگرفنت زبان آموزش دیدن توسط استاد مجرب در ساعات کافی (حداقل ۶ ساعت در هفته یا بیشتر) و در کنار آن انجام تمرین های خود آموزی ( Self Study ) میباشد. به این صورت که در ابتدا با توضیحات کامل و کافی معلم ،موضوع در حافظه کوتاه مدت تثبیت میشود. پس از طی مراحل آموزش به صورت کامل و رفع اشکال توسط معلم نوبت به تمرین های شخص در محیط غیر آموزشی میشود. در محیط های غیر آموزشی مثل خانه ، محل کار ، مدرسه ، دانشگاه ، محیط دوستان و … به راحتی میتوان از دانسته های کوتاه مدت آموزش داده شده توسط دبیر استفاده کرد. به این روش اطلاعات به ترتیب اهمیت و میزان استفاده روزانه به حافظه بلند مدت منتقل میشوند.

آغاز آموختن زبان خارجی

پس از مشخص کردن هدف و انگیزه خود از یادگیری زبان خارجی مورد نظر تنها کافیست با شماره های موجود درقسمت تماس با ما سایت با موسسه ملل به عنوان بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در کرج ارتباط برقرار کنید تا همکاران ما بهترین کلاس های متناسب با سطح آموزشی شما را در اختیارتان قرار دهند.

0 نظر

دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه